Олексіївський ДНЗ "Дюймовочка", Олексіївка
Сумська область, Сумський район

Вересень

Дистанційне планування з дітьми 6 р.ж.

ВЕРЕСЕНЬ

Вихователя  Скоробагатько Яни Василівни

 

Період

Тема тижня

1.09–9.09

«Ми маленькі українці»

12.09 -  16.09

«Осінні квіти»

19.09 – 23.09

«Хліб – усьому голова»

26.09 – 30.09

 «Овочі»

 

 

 

 

Організовані види діяльності

 

Понеділок

Предметний світ

Художньо – продуктивне образотворення

 ( малювання)

Вівторок

Сенсорно-пізнавальний розвиток

Середа

Природний світ

Комунікативний розвиток

Четвер

Літературне образотворення

П’ятниця

Художньо – продуктивне образотворення ( ліплення)

Фізична культура

 

Тиждень 1 - 2    Тема: Ми маленькі українці

     Освітні завдання: поглибити знання дітей про нашу Батьківщину – Україну, самостійну незалежну державу. Розповісти про столицю України – Київ; закріпити зання дітей про державну символіку: Державний Прапор України – та значення його кольорів, Державний герб України, Державний гімн України. Розповісти, що в Києві працює Президент, Верховна Рада України; що головна вулиця Києва – Хрещатик.

Формувати розуміння того, що державною мовою країни – є українська мова.

Розвивати зв’язне мовлення, уважність, мислення; виховувати почуття любові до рідної землі, рідної мови, до свого народу, почуття гордості за свою Батьківщину

Четвер

01.09

П’ятниця

02.09

Зустріч 1 - Знайомство (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин

 

Музично – рухлива гра «Долоньки твої, Україно»

 

Заняття: Літературне образотворення

Мнемо руханка «Ой, у лузі червона калина»

 

Пізнавальне відео «Моя країна Україна – безмежні простори»

https://www.youtube.com/watch?v=tfzkG8kMcAc&t=76s

 

Хвилинка допомоги матусі

 

 Самоосвіта

Перегляд  вебінару

Психолого -  педагогічний супровід виховання і розвитку дітей https://www.youtube.com/watch?v=a9wgwKw_zy8 

 

Робота з батьками

Вірусні програми, якими заражають батьки дітей

https://suto-tc.com/virusniprogramu-1/

Зустріч 2 – Знайомство (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин

 

Заняття

Художньо – продуктивне образотворення ( аплікація)

Святкова листівка

 

Фізична культура

https://www.youtube.com/watch?v=6_NlymJyFJE

 

Гімнастика для очей

https://www.youtube.com/watch?v=BBv06jSlUGE

 

Хвилинка допомоги матусі

 

 Робота з батьками

«Профілактика агресивної поведінки у дітей»

https://www.youtube.com/watch?v=r0pstVzIR0Y

 

 

Понеділок

05.09

 

 

Вівторок

06.09

 

 

Середа

07.09

 

 

Четвер

08.09

 

 

П’ятниця

09.09

 

Зустріч 3 – Київ – столиця України  (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин

 

Заняття

Предметний світ

Екскурсія Києвом

https://www.youtube.com/watch?v=tlHZ-K1xzGI

 

Київ – серце України

https://www.youtube.com/watch?v=4x36U08Kucw

 

Художньо – продуктивне образотворення

 ( малювання)

Україна – моя Батьківщина

 

Хвилинка допомоги матусі Складаємо іграшки після гри

 

Гра «Склади пазли»

Київ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2138e5550be9

 

Робота з батьками

Як розвинути соціальні навички у дитини

 (додаток)

 Зустріч 4 – Державний Прапор  України (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин

Заняття 

Сенсорно-пізнавальний розвиток

Лічба до п`яти.

 

Ігри з олівцями

 

Хвилинка допомоги матусі на кухні

 

 

 

 Робота з батьками

Вірусні програми, якими заражають батьки дітей

https://suto-tc.com/virusniprogramu-2/

Зустріч 5 – Державний герб України (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин

 

Легенда Золотий тризубець

https://www.facebook.com/340028919826256/videos/1087038711839458  

 

Заняття 

Природний світ

«Природа України»

https://www.youtube.com/watch?v=LNpId0GSIro

 

Комунікативний розвиток

Національний український одяг.

 

Інтерактивна гра «Одягни українку» https://learningapps.org/12396201

 

Гра  - пазли

«Герб та Прапор України»

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=153b2752c2da

 Хвилинка допомоги татові

 

Робота з батьками Посильні справи, у яких вам може допомогти дитина

 

 

  Зустріч 6 – Державний гімн України (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин

 

Гімн України https://www.youtube.com/watch?v=aYAo18iA754

 

Заняття 

Літературне образотворення

Казка про українську мову

 

Мнемотехніка Вірш М. Познанської «Про нашу Україну»

https://www.youtube.com/watch?v=eUdWjArOw6o

 

Хвилинка допомоги татові

 

 

Робота з батьками Поради батькам

Зустріч 7– Моя велика Батьківщина (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин

Моя Україна

https://www.youtube.com/watch?v=ZegU1xdY65c

 

Заняття

 Ліплення  українська символіка

 робимо разом з матусею

 

 

Хвилинка допомоги братику чи сестричці.

 

 Робота з батьками

Майстер – клас «Лялька мотанка»

https://www.youtube.com/watch?v=-pLyEdZTIBo

 

 

             

 

Рекомендації для батьків 5.09

Як розвинути соціальні навички у дитини

Батьки засмучуються, коли бачать, як їхні діти не можуть поділити між собою іграшку або не можуть знайти собі друзів. Якщо у дитини розвинені соціальні навички, вона може впоратися з такими складними ситуаціями. Соціально адаптовані діти знають, як заводити друзів, гратися, починати бесіди з однолітками і дорослими.

Соціальний навик 1. Уміння попросити: «Можна мені погратися з вами?»

Дитині буває нелегко підійти до інших дітей і попросити погратися з ними. Зрештою, діти можуть відповісти: «Ні». Страх відмови може перешкодити дитині навіть спробувати, і тоді вона упустить задоволення від гри з однолітками, а також можливість навчитися чомусь новому в процесі гри.

Дитина досягає найбільшого успіху, коли вона спочатку з'ясовує, чим займається група однолітків, потім з'ясовує, чим вона може бути корисною, а потім пропонує приєднатися до гри. Наприклад, якщо діти грають у школу, вона може запитати: «Можна, я буду учнем?»

Як допомогти дитині

Поспостерігайте разом з дитиною, як граються інші діти. Ставте їй навідні запитання: «Як ти думаєш, для чого Саша використовує кубики? Чи достатньо у нього кубиків, щоб він поділився ними з тобою? Можливо, нам потрібно пошукати ще кубиків, щоб ти міг пограти з Сашею?»

Запропонуйте дитині погратися з кимось удвох. Для неї це буде простіше, ніж вливатися у велику групу.

Соціальний навик 2. Уміння вести розмову

Дітям зазвичай потрібна певна практика, перш ніж вони навчаться вести бесіду - говорити по черзі, не перебивати і слухати співрозмовника. Дітям-інтровертам потрібно, щоб хтось почав розмову і підтримував її. Екстраверти, навпаки, повинні навчитися не перебивати співрозмовника і дати йому можливість висловитися.

Як допомогти дитині

Хорошим способом розвинути у дитини даний навик є приклад батьків і рольові ігри. Покажіть дитині, як правильно спілкуватися, розмовляючи з нею якомога частіше.

Запитуйте її думку з різних приводів і проявляйте щирий інтерес до того, що вона говорить. Якщо її мова занадто довга, обережно поверніть її до теми розмови.

Грайте в ігри, у яких кожен робить свій хід по черзі. Переконайтеся, що у дитини є можливості для творчої гри. Ігри за сценарієм: «Давай уявимо, що ...» допоможуть їй бачити різні ситуації з іншої точки зору.

Соціальний навик 3. Розуміння емоцій оточуючих

Щоб повноцінно брати участь у соціальних ситуаціях і розвивати взаємини з оточуючими, діти повинні читати емоції однолітків, з якими вони граються і спілкуються. Тоді вони зможуть їх зрозуміти і відповісти відповідним чином. Це вимагає від дитини впевненості, тому що інтерпретувати почуття іншої людини досить важко. Якщо впевнена в собі дитина бачить, що двоє її однолітків сперечаються, вона розуміє, що зараз не найкращий час для того, щоб починати гру. Більш того, вона може спробувати розрядити ситуацію. Або, якщо дитина відчуває, що її друг сумує, вона може запропонувати підтримку.

Як допомогти дитині

Перш за все навчіть дитину визначати власні емоції: «У тебе на обличчі посмішка! Певно, ти відчуваєш себе щасливим» або «Я бачу на твоєму обличчі сльози. Тобі сумно?» Після цього ви можете запропонувати, як застосувати цей навик по відношенню до оточуючих: «Саша здається розлюченим. Як ти думаєш, що трапилося?» Або «Як ти думаєш, що відчула Аня, коли впала з гойдалки? Як ми можемо їй допомогти?»

Соціальний навик 4. Впевненість у собі

Коли дитина в цілому добре себе почуває, це позитивно позначається і на її соціальних навичках. Якщо вона розуміє, що робити помилки або терпіти невдачі - це нормально, їй простіше висловлювати свою думку, просити про допомогу або спілкуватися один з одним. Якщо дитині відмовляють у чомусь, вона не сприймає це на свій рахунок і готова наполягати на своєму, при цьому не виходячи за рамки ввічливості.

Як допомогти дитині

Це може здатися парадоксальним, але діти повинні зазнавати невдач, щоб домогтися успіху. Їм потрібно знати, що вони повинні пробувати щось знову і знову - і, врешті-решт, у них вийде. Ключ до оволодіння новими навичками - впевненість у собі.

Також необхідно правильно хвалити дитину. Їй потрібно говорити не просто: «Хороша робота», а бути максимально конкретними: «Я пишаюся тим, як старанно ти працював, щоб вирішити цю складну задачу» або «Спасибі, що приніс мені книгу. Мені вона була дуже потрібна».

 

08.09.

Робота з батьками

Важливі посильні справи, у яких вам може допомогти дитина :

  1. Поливати квіти ;
  2. Годувати тварин ;                              
  3. Гуляти із собакою  ;
  4. Складати свої іграшки, або речі ;
  5. Прати шкарпетки ;
  6. Мити посуд (малята можуть мити ложки й мисочки) ;
  7. Пилососити ;
  8. Складати речі до пральної машини ; 
  9. Нести неважку сумку з магазину ;
  10. Допомагати мамі готувати ;
  11. Допомагати татусеві щось лагодити ;
  12. Підмітати ;
  13. Протирати пил ;
  14. Прибирати посуд зі столу ;
  15. Готувати вітальні листівки до свята ;
  16. Готувати просту страву самостійно (під наглядом дорослих) ;
  17. Прикрашати будинок до свята ;
  18. Поливати рослини на присадибній ділянці ;
  19. Збирати урожай овочів, або фруктів ;
  20. Опікуватися молодшим братиком (сестричкою) – погодувати, розказати казочку, розважити  ;

Продовжуйте цей список самі і ви зрозумієте, що будь-якій дитині знайдеться справа до душі.

08.09

Прості поради для батьків

1. Спілкуйтеся зі своєю дитиною. Підтримуйте в ній віру в себе: говоріть дитині тільки правдиві речі, давайте тільки правильні відповіді.

2. Говоріть з дитиною відверто про ваш і власні почуття.

 3. Уважно прислухайтесь до того, що говорить дитина і як вона це говорить, чи відчувається тривога, страх, занепокоєння.

 4. Не припиняйте запевняти свою дитину: «Ми разом. Ми піклуємося про тебе і будемо це робити».

5. Торкайтеся дитини, обнімайте її частіше. Хай дитина відчуває ваше піклування і близькість не тільки на словах. Не бійтеся зайвий раз обійняти дитину, потримати її за руку, зробити масаж або покласти руку на плече. Позитивні тілесні контакти дуже корисні для зняття напруги.

6. Ви маєте бути готовими до «нечемної», «дивної», «агресивної» поведінки дитини.

7. Не говоріть: «забудь це», «викинь з голови». Ні в якому разі не соромте дитину і не винуватьте в тому, що сталося.

8. Спостерігайте за дитиною під час гри. Часто саме в грі дитина виявляє свої почуття: страх, агресію, тривогу і т. д., які не виявляються в інший час.

 9. Сприяйте іграм, які знижують напруження. Найбільше для цього підходять ігри з піском, водою, глиною, малювання (особливо фарбами), активні ігри (танці, спорт).

 10. Підготуйте банк ігор, в які ви можете грати разом і регулярно, намагайтеся приділяти для цього один і той же час

 

Тиждень 3  Тема: Осінні квіти

   Освітні завдання: закріпити знання дітей про рослини, що цвітуть на квітнику; вчити визначати і називати основні частини рослин — стебло, листки, квітка;  поглибити знання дітей про елементарний догляд за рослинами; розповісти, що у квітів утворюються насіння, яке збирають і зберігають для посіву. Ознайомити з квітами – жоржини, чорнобривці, айстри. Розвивати спостережливість, увагу; виховувати бережливе ставлення до квітів.

 

Понеділок

12.09

Вівторок

13.09

Середа

14.09

Четвер

15.09

П’ятниця

16.09

Зустріч 8 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин

Знайомство з квітами їх будовою

Розповідь  про жоржини

 

Заняття

Предметний світ

Народні символи України

 

Художньо – продуктивне образотворення

 ( малювання)

Штампування. Квіти.

 

 

Хвилинка допомоги матусі

 

Робота з батьками

Вірусні програми, якими заражають батьки дітей

https://suto-tc.com/virusniprogramu-3/

Зустріч 9 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин – Дітям про чорнобривці.

Заняття

Сенсорно-пізнавальний розвиток

Конструювання

 

Хвилинка допомоги татові

 

Інтерактивна гра «Що потрібно для квітки»

https://wordwall.net/play/35158/136/453

 

 

 

  Робота з батьками

Вправи для самодопомоги при стресі та емоційному напруженні

Зустріч 10 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин – Розповідь дітям про айстри

Заняття

Природний світ

 «Осінні квіти»

 

Гра пазли «Айстри»

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=10faaf24d267

 

Гімнастика для оченят

https://www.youtube.com/watch?v=ach2CASBa0g&t=31s

 

Комунікативний розвиток Слова, звуки.

 

Хвилинка допомоги бабусі (полити квіти та протерти листочки)

 

Робота з батьками

Чим можуть допомогти діти?

 

 

Зустріч 11 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин – збираємо насіння квітів

Заняття

Літературне образотворення

 Вивчення  вірша М.Познанської «Пахнуть квіти»

 

Танцюємо разом

https://www.youtube.com/watch?v=OnoyU87LsGs

 

Хвилинка допомоги дідусю

 

 

 Робота з батьками Як навчити дитину радіти дрібницям. Поради психолога

https://www.youtube.com/watch?v=ctx0gunBn8g

Зустріч 12 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин – Осінні квіти- узагальнення

Заняття Аплікація

Квітка – веселка (орігамі – аплікація) 

 

Інтерактивна гра «Осінні квіти»

https://learningapps.org/watch?v=pkdx7m18k22

 

 

Хвилинка допомоги братику чи сестричці.

 

 Робота з батьками

 Якщо дитина не може заснути

https://www.facebook.com/dytyachyjpsyholog/photos/pcb.2051095301753394/2051094938420097

 

Вивчення вірша М. Познанської.

Вранці вийдеш — пахнуть квіти, Хто ростить пшеницю, жито,

Тихо струшують росу…Мама ж нам ростить красу.

Робота з батьками

Справитися зі стресом та нормалізувати свій емоційний стан можна за допомогою уяви.

Ділимося дієвими вправами, які рекомендують психологи.

✅ВПРАВА «Хмари»

Лежачи на спині, розслабтеся, дихайте животом. З кожним видихом уявіть, що всі Ваші біди і проблеми вилітають з повітрям, і перетворюються на білі, пухнасті хмари. Уявіть, що Ви лежите на зеленій травичці, дивлячись в небо, і спостерігаєте як теплий, літній вітер відносить ці хмари все далі, за горизонт. Тепле сонечко гріє Вас, і заповнює утворену всередині порожнечу своїм теплом. Вдихайте це тепло з кожним вдихом. Продовжуйте, поки не відчуєте, що Ваша свідомість повністю очистилася від негативних думок.

✅ВПРАВА «Ситечко»

Уявіть, що Ви стоїте ногами на величезному ситечку з дрібними отворами. Уявіть, що ситечко повільно починає підніматися вгору, проходячи крізь Вас.Відчуйте як стрес відбивається на Вашому тілі – де болить або ниє. На ситечку залишаються всі Ваші нездужання і фізичний дискомфорт. Проходячи через голову, це ситечко залишає на собі всі Ваші негативні думки, переживання. Уявіть собі цей негатив як крупинки сміття, що залишаються на ситечку. Коли ситечко повністю піднялося над головою – уявіть золоте світло, що йде зверху, від великого Сонця. Нехай воно розчиняє весь негатив разом з ситечком. Після цього золоте світло наповнює все Ваше тіло і свідомість. Ви повністю розслаблені.

ВПРАВА «Ресурсні образи»

Згадайте або придумайте місце, де ви почували б себе в безпеці й вам було б спокійно. Це може бути квітучий луг, берег моря, галявина в лісі, освітлена теплим літнім сонцем. Уявіть собі, що ви перебуваєте саме в цьому місці. Відчуйте пахощі, прислухайтеся до шелесту трави або шепоту хвиль, подивіться навколо, доторкніться до теплої поверхні піску або шорсткого стовбуру сосни. Намагайтесь уявити це як можна чіткіше, у дрібних деталях.

Спочатку вправа буде даватися важко, тому нею можна оволодіти вдома, у тиші, перед сном або перед підйомом, якщо є час.

✅ВПРАВА «Книга»

Уявіть себе книгою, що лежить на столі (або будь-яким іншим предметом, що знаходиться в полі зору). Варто докладно сконструювати у свідомості внутрішнє «самопочуття» книги її спокій, положення на столі, обкладинку, що захищає від зовнішнього впливу сторінки. Крім цього, постарайтесь подумки ніби «від імені книги» побачити кімнату та розташовані в ній предмети: олівці, ручки, папір, зошити, стілець, книжкову шафу тощо. Вправа проводиться протягом 3-5 хвилин і повністю знімає внутрішнє напруження, переводячи його у світ предметів.

Вправа «Внутрішній промінь»

Вправа допомагає зняти втому, знайти внутрішню стабільність. Для того, щоб виконувати вправу, треба прийняти зручну позу, сидячи або стоячи в залежності від того, де вона буде виконуватися.

Уявіть, що всередині вашої голови, у верхній її частині, виникає світлий промінь, який повільно і послідовно рухається зверху вниз і повільно, поступово освітлює обличчя, шию, плечі, руки теплим, рівним і розслаблюючим світлом. У міру руху променя розгладжуються зморшки, зникає напруга в ділянці потилиці, послаблюється складка на лобі, розслаблюються брови, «охолоджуються» очі, послаблюються затискачі в кутах губ, опускаються плечі, звільняються шия і груди. Внутрішній промінь ніби формує нову зовнішність спокійного, визволеної людини, задоволеного собою і своїм життям. Виконайте вправу кілька разів – зверху вниз.

✅ВПРАВА «Дерево»

Будь-який напружений психологічний стан характеризується звуженням свідомості і надконцентрацією людини на своїх переживаннях. Вправа виробляє внутрішню стабільність, створює баланс нервово-психічних процесів, звільняючи від травмуючої ситуації.

Уявіть себе деревом (яке вам подобається, з яким легше всього себе ототожнити). Детально відтворюйте у свідомості образ цього дерева: його потужний і гнучкий стовбур, який переплітають гілки, розгойдане на вітрі листя, відкритість крони назустріч сонячним променям і волозі дощу, циркуляцію живильних соків по стовбуру, корінню, що міцно вросле в землю. Важливо відчути живильні соки, які корені витягають із землі. Земля – це символ життя, коріння – це символ стабільності, зв’язку людини з реальністю.

✅ВПРАВА «Висока енергія»

Уявіть собі яскраве нічне зоряне небо. Виберіть собі найяскравішу зірку. А тепер проковтніть її. Вона вибухає в вас, наповнюючи весь організм енергією. Енергія проникає в усі клітини вашого організму, наповнюючи його бажанням щось зробити, змінити, виправити.

Вправа «Генератор енергії»

Уявіть перед собою фантастичний генератор енергії та «ввімкніть» його. Якомога найяскравіше уявіть собі та відчуйте, як енергія впливає на передню частину вашого тіла, наповнює груди, м’язи. Вдихайте її, потім послідовно подумки переміщайте «генератор» за спину, праворуч і ліворуч від себе, над головою та під ногами. Відчуйте хвилі енергії на спині, на правій і лівій стороні тіла, на голові, на ногах. Наприкінці вправи відчуйте наявність енергії в кожній ділянці тіла, вашу готовність вирішувати найскладніші завдання. Вправу рекомендується виконувати тоді, коли з’являються перші ознаки втоми.

Інформація запозичена з статті: Лапушинська, Т. О. Збірка вправ для зняття психологічного напруження та подалання стресу.

 

Тиждень 4  Тема: Хліб – усьому голова

     Освітні завдання: вчити цінувати працю, берегти хліб, поважати людей, які його вирощують; поглибити уявлення дітей про те, що хліб — це цінний продукт харчування, святиня народу; формувати уявлення що хліб – джерело життя, основний продукт харчування; розширити знання про працю хліборобів; прищеплювати дітям шанобливе, бережливе ставлення до хліба, до людської праці, пов’язаної з ним

 

Понеділок

19.09

Вівторок

20.09

Середа

21.09

Четвер

22.09

П’ятниця

23.09

Зустріч 13 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин  - дітям про хліб

 

Заняття

Предметний світ

«Як хліб приходить на стіл»

 

Художньо – продуктивне образотворення

 ( малювання)

«Казка Колосок»

 

 

Хвилинка допомоги матусі

Поливання квітів

 

Робота з батьками

Консультація «Що робити батькам, коли дитина сумує?»

 

Зустріч 14 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин

Поговоримо про працю хліборобів

 

Заняття

Сенсорно-пізнавальний розвиток

Порівняння за розміром. Один, багато.

 

Інтерактивна гра «Як хліб до нас прийшов»

https://learningapps.org/23721594

 

Хвилинка допомоги татові 

 Робота з батьками

Консультація «Що робити батькам, коли у дитини безсоння?» (додаток)

 

 

Зустріч 15 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин Хліб – він святиня народу

 

Заняття з природи. Хліб. Документальне відео для дітей про хліб. https://www.youtube.com/watch?v=CwObIZ1WDjI&t=2s

 

Заняття комунікативний розвиток «Голосні звуки та букви»

 

Гра пазли «Хліб»

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=259ce14be39f

 

Обговорення  з дітьми, чому говорять «Хліб – усьому голова»

 

Музична хвилинка «Обіймай»            https://www.youtube.com/watch?v=o0D2zqEBpBA

 

Інтерактивна гра «Випікаємо хліб»

https://learningapps.org/24799949

 

 Хвилинка допомоги бабусі (протерти листочки квітів)

 

 

Зустріч 16 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин Народна обрядовість- гостей зустрічаємо хлібом і сіллю.

 

Заняття

Літературне образотворення

Казка «Колосок»

 

Хвилинка допомоги дідусю

 

Робота з батьками

 Як допомогти дитині знизити напругу? Поради психолога

https://www.youtube.com/watch?v=rWzEn2VquWQ

Зустріч 17 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин - узагальнення

 

Заняття ліплення  «Коровай»

 

Хвилинка допомоги братику чи сестричці.

 

 Робота з батьками

 Огляд книги "Марусині важливі справи" з коментарем авторки Саші Войцехівської

https://www.youtube.com/watch?v=DGz-xpA5NoU

 

Робота з батьками

19.09  Сум

Втрата когось або чогось важливого для людини, викликає горе, сум, журбу. Воно виражається в печалі, озлобленості, почутті провини або жалю, тузі за померлим, пристрасному бажанні знову побачити втраченого близького або свої улюблені речі, іграшки. Ситуації або обставини, які нагадують про втрату, навіть через роки можуть викликати емоції журби.

Є кілька типів таких нагадувань. Один з них - «порожні» ситуації. Це ситуації, у яких все нагадує про відсутність втраченої людини: порожнє місце за обіднім столом, раніше спільні види діяльності, особливі приводи, наприклад день народження або свята.

Це нормальні реакції, які можуть проявлятися по-різному в різних дітей і тривати роками. Хоча і болісне, особливо спочатку, горювання - це здорова реакція на втрату, яка свідчить про значущість втраченого. З часом ці емоції стають менш гострими і наповнюються приємнішими спогадами про минуле.

 Багатьом дітям довелося пережити як травму, так і втрату. А ті з них, хто втратив близьких раптово, схильні до надто сильного горювання. Дитина може бути постійно занурена у спогади про трагічні обставини смерті, і це призводить до ускладненого переживання важкої втрати. Воно проявляється у відмові від того, що раніше давало задоволення, або від стосунків, які нагадують про втрату.

 

Що робити дорослим?

Розмовляйте про свої почуття з дитиною, щоб «розговорити» її. Це потрібно, щоб діти через слова виявляли своє горе. Допоможіть дитині зрозуміти, що саме думки про минуле викликають погане самопочуття. Навчайте її думати про приємне, розповідаючи або читаючи історії, слухаючи разом приємну музику, нагадуючи, що ви дбаєте про ваш у загальну безпеку. Переконуйте дитину, що в трагедії нема її провини.

 Іноді діти не хочуть думати, говорити і згадувати про втрачену людину. У цьому разі не потрібно тиснути: це також нормальна реакція. Крім того, дитина може уникати розмов про смерть, щоб не засмучувати вас. Просто дайте їй зрозуміти, що ви поруч.

 Важливо також допомагати дитині уникати нагадувань про втрату, які викликають дуже сильні неприємні емоції. Не забувайте, що деяким дітям потрібен тривалий час, щоб впоратися з втратою.

 

 

20.09 Безсоння

Діти часто прокидаються від тихого звуку і довго не можуть заснути, їхній сон переривистий і сповнений кошмарів, а прокинувшись, вони відчувають себе втомленими. Невиспана дитина погано зосереджується на уроках і часто буває роздратована.

 

 Що робити дорослим?

У найтривожніший час ви тимчасово можете спати з дитиною. Дайте їй зрозуміти, що ви поруч, а вона в безпеці. Можливо, дитина швидше заспокоїться, якщо ви просто обіймете її. Згодом у спокійній атмосфері обговоріть, коли саме ви повернетеся до звичного способу вкладання і сну. Щоб полегшити відвикання від ваш ої присутності, ви можете посидіти поруч з ліжечком, коли дитина засинає.

 Обов’язково попросіть, щоб вона говорила вам, коли знову стане страшно.

 

Тиждень 5     Тема Овочі

     Освітіні завдання: уточнювати й удосконалювати знання дітей про овочі (вирощування та використання, форма, колір, розмір, смак); навчати знаходити спільні ознаки в групі предметів (овочів); дати уявлення про цілющі властивості овочів; ознайомити із зовнішнім виглядом овочів (петрушка, квасоля, редиска, буряки); формувати здатність до узагальнення; розвивати мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, виховувати інтерес і позитивне ставлення до об’єктів природи.

 

Понеділок

26.09

Вівторок

27.09

Середа

28.09

Четвер

29.09

П’ятниця

30.09

Зустріч 18 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин . Збираємо урожай разом з батьками.

 

 Заняття

Предметний світ

«Роль вітамінів у житті людей»

 

Художньо – продуктивне образотворення

 ( малювання)

Корисні вітаміни

 

Хвилинка допомоги матусі

Розгляньте які овочі є у вас вдома? Розділи їх на ті які ростуть в землі і ті які ростуть над землею?

 Які страви можна приготувати з картоплі?

 

Інтерактивна гра «Овочі і фрукти»

https://learningapps.org/watch?v=pq0r99k2v22

 

Робота з батьками

Як допомогти дитині пережити травматичні події

https://www.youtube.com/watch?v=yPZVExk7Yqw 

Зустріч 19 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин

 Квасоля

 

 Заняття

Сенсорно-пізнавальний розвиток

«Математичні знаки»

 

 

Інтерактивна гра «Знайди овочі»

https://learningapps.org/14375778

 

Хвилинка допомоги татові

 

 

 Робота з батьками Як підтримати дітей під час війни

https://www.youtube.com/watch?v=ismBEozKZck

 

 

Зустріч 20 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин. Розповідь про вирощування рослин

 

Мультфільм про Овочі

https://www.youtube.com/watch?v=XKUJ2CIP9ok

 

Заняття з природи

Овочі. Над землею і під землею.

 

Заняття Комунікативний розвиток

«Речення»  

 

Хвилинка допомоги бабусі

 

Робота з батьками

Ідеї для ігор дітей на свіжому повітрі

https://www.youtube.com/watch?v=vmG0zx07f64 

Зустріч 21 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин   Буряки 

Виготовлення салату

 

Заняття

Літературне образотворення

Казка про овочі

 

Хвилинка допомоги дідусю на городі

 

Інтерактивна гра «Допоможіть мамі приготувати обід»

https://learningapps.org/11865023

 

Робота з батьками

Як встановити межі дозволеного

Інфографіка (додаток)

 

Зустріч 22 (проводе вихователь онлайн) – 5 хвилин - узагальненя

Редиска. Овочі.

 

Заняття

Аплікація   Овочі на зиму

«Банка з овочами»

 

Інтерактивна гра «Де ростуть овочі»

https://wordwall.net/uk/resource/35141656

 

Хвилинка допомоги братику чи сестричці.

 

 Робота з батьками

Вибухонебезпечні предмети

https://www.youtube.com/shorts/_G61Aj1kTlI

 

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *